Tam Coc (Nihn Bihn) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu Tam Coc (Nihn Bihn) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu

Tam Coc (Nihn Bihn)

Door: Gerard van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Gerard

10 November 2015 | Vietnam, Hoi An

Tam Coc

Tam Coc wordt ook wel het Ha Long Bay op land genoemd! De busrit naar Nihn Bihn wat vlakbij Tam Coc ligt verloopt snel. Mede doordat er wifi aan boord is :) en dat stemt mij al gelukkig. Sandra zit alleen op der hotelkamer in Hue dus tijdens de busrit mekander maar gezelschap gehouden. Na drie uurtjes zijn we in Nihn Bihn! Ete en dan slape en de volgende dag lekker rond touren op een brommertje want dat plan stond al vast. Als we de volgende ochtend het hotel verlaten regent het behoorlijk. Hier hadden we even geen rekening mee gehouden! Gelukkig is het een tijdelijk buitje. Tam Coc ligt vlakbij en na een half uurtje zijn we op de plek waar we een rondvaart door Ha Long Bay op land kunnen boeken. Vervolgens instappen in een klein bootje waarbij de bestuurster met haar voeten roeit. Ja je leest het goed, met haar voeten. Zo doen ze het allemaal hier. En de natuur is ook hier weer schitterend! Indd Ha Long Bay in het klein!! Na 1,5 uur vare zijn we weer terug bij onze brommers en einde we rustig verder. En ooohhhh wat is het toch heerlijk om lekker relaxt tussen de natuur door te rijden!! Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar een uitkijkpunt. Van daaruit zou je namelijk een schitterend uitzicht hebben over de rivier waar we eerder over hebben gevaren. Na een schitterend stukkie gerede te hebben en de gashendel geprobeerd te hebben komen we aan bij het uitkijkpunt! Eerst nog eve 500 treden om hoog lopen, oh nee herstel, klimmen, komen we uitgeput boven aan. Sapa was vermoeiend maar deze trap maakte me net zo vermoeid als de hele wandeling in Sapa!!!!!! Blijkt boven van de nu 9 personen er ook nog eens 6 Nederlands te zijn. Ongelofelijk, op een plek die veel minder bereikbaar is voor de grote groepen toeristen is 2/3 een Nederlander X). Vanaf dit punt hebben we werkelijk een schitterend uitzicht en net toen we weer naar beneden wilden gaan brak ook de zon nog eens door wat het uitzicht nog mooier maakte!!! Vervolgens op de brommertjes weer terug naar het hotel waar ik mijn Electronica weer Voorzie van genoeg stroom aangezien er een busrit van 12 of langer op het programma staat. Daarnaast moet ook Quick Boys tegen Rijnvogels dus heb ik me tel hard nodig om de wedstrijd via Twitter te kunne volgen. Zoals jullie allemaal weten verliep de wedstrijd heel goed!!!!!! Vervolgens proberen een beetje te slape en dus deze verhalen schrijven. Ondertussen zit ik sinds zaterdagavond 8 uur in de bus en het is nu zondag en bijna 12 uur. In plaats van een paar uur rust in Hue bleek er toch een bus te staan (helaas zonder wifi) die direct door ging naar Hoi An. Dus geen pauze maar gelijk een volgende rit van nu al 3 uur. Als het goed is nog ongeveer een uurtje. Sandra is nu dus al in die stad en heeft al een hotelletje gevonden waar wij dus waarschijnlijk ook wel heen zullen gaan!! Daarmee komt een einde aan 3 verhalen waarmee ik dus nog iets van 1 a 2 weken in moest halen! En ja dat komt omdat reizen gewoon veeeeel tijd in beslag neemt! Na een paar dage met veel gezien en gedaan te hebben en te horen dat het thuis weer beter gaat met Marnix voel ik me ook weer stukken beter. Ook me heimwee is grotendeels verdwenen. Natuurlijk mis ik jullie maar momenteel vermaak ik me prima met de mensen die ik ontmoet heb en de dingen die ik doe!!

LY MY xxxx

• 10 November 2015 - 08:10

Pa:

De fotos waren ook geweldig om te zien (Tam Coc - Ninh Binh). Vooral bovenop die uitkijktoren.
    Dat filmpje op de scooter is geweldig. Met dat commentaar en die bakkes van jou erbij. Hebben we al vele malen zitten bekijken.

Is ook heeeel logisch dat je op zo'n afgelegen plek in Vietnam 6 Nederlanders tegenkomt!!
    We zijn echt een ondernemend volkje.
    Hoi An klinkt voor ons zo vertrouwt. Tegen Anja zeggen we ook altijd: "Hoi An".
    Je zou bijna zeggen, ze heeft deze stad gesticht:)

Goed te horen dat de dip weg is en dat je je vermaakt met de andere globetrotters.

Doe voorzichtig en trek met elkaar op, je ziet, soms is dat hard nodig en je leert van elkaar en je
    kan het ook weer doorgeven aan anderen. Groet, Pa

• 10 November 2015 - 14:23

Zwagertje Ronald:

Ha die Geer!! Heb stiekem maar even tijdens thuiswerken gelezen;) mooie verslagen. Kzie het allemaal gebeuren. Begrijpelijk met wat ups en downs. Dat zit bij het leven. Weet dat ik aan je denk ( niet de hele dag uiteraard:-). Hou je haaks op de moeilijke momenten en geniet van de schepping. Je mag dankbaar zijn dat jij dit alles van zo dichtbij mag zien. En vergeet je hulplijnen niet he:-) doe voorzichtig en tot horens!! Knuffel, Je zwaag Ronald

• 10 November 2015 - 20:31

JW:

xin chào Gerard,

Goed dat jou verslagen er zijn. Ziggo heeft ons namelijk in de steek gelaten, door een defecte recorder hebben we de komende 1,5 week geen tv. Dus moeten we het qua vermaak hebben van jou reisverslagen.
    Dus als je de komende dagen 5 reisverslagen per dag kan schrijven heeeeeel graaaaag!!!
    Vergeet je geen foto's te maken met Quick Boys sjaaltje!! Wie weet wat het straks oplevert!! Verder moet je de beelden van QB-Rijnvogels terugkijken als je daarvoor de gelegenheid hebt. Sinds tijden weer echt een goede wedstrijd.

Goed om te lezen dat het na een klein down momentje weer goed gaat. En dat je nu al veel herinneringen hebt voor later, en veel ervaringen rijker bent. En dan heb je pas 6 weken van de 78 gehad.

Maak voldoende foto's van jezelf dan kunnen we Feline dagelijks kennis laten maken met Oom Gerard (of oom Columbus ; ) )

Ga zo door en tot de volgende reisverslag.

ngày,

JW