Siem Reap en einde Cambodja - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu Siem Reap en einde Cambodja - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu

Siem Reap en einde Cambodja

Door: Gerard van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Gerard

05 December 2015 | Laos, Don Det Tok

Siem Reap

Siem Reap is bekend om het Ankhor Wat. Een groot gebied met paleizen en tempels van 1000 jaar oud of nog ouder! Met name de staat waarin sommige delen in verkeren maakt dit waarschijnlijk een van de mooiste tempel complexen ter wereld!!
Voordat we naar Siem Reap afreizen bezoek ik in Phnom Phen eerst nog eve het ziekenhuis! De laatste ochtend bij Gabriella en Tammy heb ik weer echte diaree! Ondertussen zijn we al iets van bijna een week weg van t eiland waar ik de problemen opliep en dus wordt het toch wel tijd dat alles weer tot rust komt! Aangezien dit dus niet zo is het Royal Phnom Phen Hospital bezocht op aanbevelen van Gabriella. Daar een bloedonderzoek late doen en een monstertje van mijn ontlasting laten onderzoeken! Uit beide kwamen geen noemenswaardige resultaten. De arts vermoed daarom dat ik net als zovele die backpacken mijn eerste reizigers diaree heb opgelopen, jeeej !!! Dus ik krijg 2 soorten antibiotica voorgeschreve, had ik wel kunne raden, en wat tabletjes tegen darmkrampen! Als na 3 dage de problemen niet over zijn moet ik maar weer terugkomen maar die kans acht hij heel klein.
Met de medicijnen op zak reizen we af naar Siem Reap. We hebben deze keer maar een hostel vooraf. geboekt voor het gemak. De TukTuk chauffeur gelijk maar geregeld om ons de volgende ochtend om 04.30 uur op te halen voor de zonsopgang bij het Ankhor Wat.
De volgende ochtend dus vroeg op, heeeel vroeg op, en gesloopt stappe we de TukTuk in waar 8 uur later nog meer gesloopt weer uit stappen. De zonsopgang bij het Ankhor Wat viel helaas wat tege vanwege net iets teveel bewolking. Verder ware de tempels en ruïnes mooi om te zien maar na 8 uur heb je het gehad en komt het uiteindelijk ook allemaal op hetzelfde neer! Je kan er zelfs een driedaags kaart of 7 daagskaart kope omdat het zo groot is en er zoveel tempels en ruines zijn. Daarna hebben we nog enkele dage lekker niks gedaan en aan het zwembad gelegen.
De medicijnen lijken hun werk te doen en eindelijk na anderhalve week werkt alles weer zoals het zou horen te werken! Dus tijd om te vertrekken naar Laos. Ook Laos stond niet op de lijst van landen die ik zou gaan bezoeken maar dit maakt het niet alleen eenvoudiger om Thailand in te komen zonder onnodig heen en weer te hoeve reizen maar zie ik als het goed is ook nog wat mooie natuur aangezien Laos nog behoorlijk ongerept is als het goed. Dit omdat Laos nog niet zo lang geopend is voor toeristen! Cambodja komt hiermee aan een eind! Opnieuw mooie dinge gezien waar ik heel dankbaar voor ben! Op naar Laos en de volgende avonturen!!

LY MY XXXXX

  • 05 December 2015 - 16:40

    Pa:

    Ik ben blij dat alles weer normaal functioneert bij je.
    Ziek onderweg is ook niks.

    Die voorlaatste zin dat je dankbaar bent voor alles wat je gezien hebt is
    mooi om te lezen. Het wordt je allemaal geschonken!!

    Veel reisplezier in Laos en kijk uit in dit onbekende land waar wij de hoofdstad ervan niet eens kennen!!
    Dit heb ik nog niet meegemaakt!?

    Groet, Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 6768

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2015 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: