Eerste dage deel 2 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu Eerste dage deel 2 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu

Eerste dage deel 2

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

03 Oktober 2015 | Japan, Tokio

Hallo allemaal, daar ben ik dan alweer.

Ben toch alweer wakker. Ik schrijf dit om 05.30 uur sochtends. Bij jullie is nu iets van half 11 savonds. Thuis als ik ging slape kon ik makkelijk 10/11 of 12 uur acher mekaar ronken zonder wakker te worde. Ik zou nu graag nog 2 uurtjes wille slape maar aangezien dat gister ook al niet lukte gewoon maar lekker weer eve type.
Gister was ik dus ook al vroeg op maar uiteindelijk ging ik pas om 9 uur de deur uit op weg naar een mooi park wat op 10 minuten lopen moest liggen.
Het waren alleen geen tien minuten maar eerder 30 waarbij ik nog stevig doorgewandeld heb waardoor het zweet nog net niet uit me lichaam spoot. Maar waar ik me daar thuis nog wel eens aan kan ergeren heb ik het hier gewoon al maar geaccepteerd. Het is tenslotte ook nog vrij warm met temperaturen die nog boven de 25 grade uitkomen. Nu speelt het hebben van GEEN conditie natuurlijk ook misschien nog wel een rol in dit alles.

In dat leuke park (meije jingu) is ook een kasteel waar een keizer gewoond had. Hier vond ook een traditionele bruiloft plaats. Heel leuk om die klederdracht ook eens een keer te zien. Ook gaat alles heel statig en straks georganiseerd.

Omdat ik om 13.00 alweer uit moet checke uit me capsule hotel blijf ik hier niet te lang. Jammer want had graag hier nog eve gebleve en het hele park rondgelopen zonder te hoeven haasten. Dooral dat gehaast blijf behoorlijk zwete. Ik ben uiteindelijk om effe over 11 alweer terug in het hotel. Dat is maar goed ook want ik ben weer toe aan een douche en moet weer inpakke om te vertrekken. Na het uit checke nog eve blaartjes op de binnenkant van me kleine tenen soort van opengeknipt met met nagelknipper, pleiser erom en gaan. Met al dat gewicht om me schouders loopt het stuk naar de metro niet fijn. Gelukkig is de metro in Tokio altijd dichtbij. Ik heb nu redelijk door hoe de metro werkt en met me chipkaart loop ik zo door. Zonder problemem weet ik de weg te vinden naar mijn eerst airbnb adres. Ook dit adres heb ik gister pas geboekt voor ook 2 nachten. Maandagochtend moet ik hier dus weer uitchecken.

Ik verblijf bij dhr. noguchi, 47, gescheiden en 1 dochter van 19. Hij ziet er absoluut geen 47 uit. Tegen mij zegt die dat ik er absoluut niet uitzie als 25, ach niks nieuws onder de zon. Een zeer vriendelijk man waarmee ik lekker een poos heb zitte kletsen. Eindelijk want dat begon ik toch wel te missen. Ik ben geen prater weet ik van mezelf maar mijn laatste gesprek was met een wat forsere duitser van 25 die ging studeren in japan, deze kerel zou in de vlucht van Dubai naar Narita naast me moeten zitten. Ik, vrij breed, al zeg ik het zelf, en hij gewoon Goed fors laat maar zegge. Aardige gozer maar hij had een ietswat minder aangename lichaamsgeur dus ik ben al snel een ander plekje gaan zoeken toen.

Het bed bij dhr Noguchi betreft een traditioneel bed dus op de vloer, geen lekker stevig matras zoals thuis helaas. Om eve over 10 slape ennom 12 uur alweer wakker pfffff gaat weer lekker. Dan ga ik legge denke. En ja ik mis jullie thuis best wel erg hoor. Daarna verder geslape tot half 6 ofzo. De samenvatting gezien van QB :( pffff. Maar goeje nieuws is dat ik vanacht zowaar geen nieuwe muggebulten heb opgelopen. De eerste dag in het park bij het Governmentel Metropolitan Building was ik zelfs door me broek heen geprikt. De teller stond toen al op 5, oepsss. Hopelijk ware het vriendelijke mugge voor zover mugge dat kenne zijn natuurlijk.

Vandaag, ja op de zondag :s, naar het Imperial Palace. Maar eerst langs me oude hotelletje waar ik me wapenstok (of wandelstok) heb late staan :/. Mag over een kwartier naar buite (vanaf 07.00 uur). Eerst maar eve is een keer GOED ontbijte.

Ik hoop dat jullie een beetje uit mijn schrijfstijl kunnen kome. Ik type ook op een tablet dus er zulle nog wat meer schrijffoutjes in zitte dan normaal.

Doeggg LY MY

  • 04 Oktober 2015 - 00:51

    Pa:

    Weer als eerste. Het is 00.45 uur zondagochtend. Ja man, je hebt waarschijnlijk veel te veel geslapen thuis. Dat breekt je nu op. Nee hoor, mooi verslag hoe je dag was en leuk dat we net ff hebben ge-appt. Zorg goed voor jezelf. Neem je rust. Hou je spullen bij elkaar. Je moet er nog ff inkomen. We leven met je mee. Groet,

  • 04 Oktober 2015 - 14:55

    Je Allerliefste Oudste Zus :-):

    Ha Geer, wat grappig om te lezen. Blijf zo schrijven is erg leuk. Ik mis idd heel veel n-en op het eind van een woord, en uhmmm dat Kattuks komt er ook wel een beetje in voor. Maar hou het maar zo want voor hetzelfde geld verleer je het nog;-) Ben benieuwd naar je volgende verhaal/avonturen. Het komt allemaal best goed, met plannen ook. Je bent er net!! Slaap lekker voor zo meteen, hopelijk slaap je een stuk langer!! Groetjes, Mij:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 6759

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2015 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: