Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Gerard van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Gerard

21 Januari 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Thailand

Mijn laatste veslag is ondertussen alweer drie weken geleden. Sindsdien heb ik Laos verlaten, Thailand binnen gekomen, Chiang Rai, Chiang Mai, Pai , Bangkok en momenteel Kanchanaburi bezocht.
2 januari verliet ik Luang Prabang met de bus. De dag ervoor, 1 januari, heb ik gevierd met een dame die ik in Luang Prabang ontmoe had. Zij had ook nog niet echt plannen voor oudjaarsavond en dus hebben we eerst same gegeten om vervolgens tegen klokslag 12 uur een lokaal cafe te bezoeken waar zon beetje ale backpackers van Luang Prabang verzameld waren. Daar hebben we met alle andere afgeteld en zijn na 5 minuten weer vertrokken, terug naar ons guesthouse. Daar hebben we nog een paar uurlang buiten gezeten en ziten kijken naar dronken personen die in de stromende regen (yep het jaar begint met regen terwijl ik 3 maanden lang nauwelijks regen heb gezien) terugkeerde van feestjes. Ondertussen was er een zeer strenge toezichthouder die om de paar minuten diverse groepjes dronken of aangeschten personen moesten kalmeren omdat ze te luidruchtig waren. Hiernaar kijken als 2 nuchtere personen was bijzonder vermakelijk. De volgende dag, 2 januari, za ik op de bus naar Chiang Rai Thailand, na afscheid genomen te hebben van Dawn , de dame waarmee ik oud en nieuw gevierd heb.
In Chiang Rai heb ik tot 6 januari gezeten en ben toen vertrokken naar Chiang Mai. De eerste twee dagen heb ik lekker gerelaxed in een wat duurder guesthouse (resort). Lekker genoten van een groot bed met heerlijke dekens, en een tv met usb aansluiting . Even lekker bijslapen en uitrusten.
In Chiang Rai heb ik een schitterende witte tempel bezocht. 1 van de mooiste tempels dieik tot nu ben tegen gekomen. Tevens ligt het drielandenpunt (Laos,Thailand,Myanmar) op scooterafstand van Chiang Rai. Door een schitternd gebied reed ik naar The golden Triangle. Voordat ik daar arriveerde passeerde ik een gloednieuwe tempel. Deze was zelfs nog niet officieel geopend. De budhas in deze tempel waren zelfs nog verpakt in plastic. De tempel was tegen een heuvel aangebouwd en vanaf de top vn he beeld had je een weids uitzicht over een grote platte vlakte. Omdat deze tempel nog niet geopend was, was ik de enigste bezoeker. Met name de derde verdieping in deze tempel was schitterend. Alles glom en weerspiegelde en doordat ik de enigste was kon ik hier mooie foto’s maken. Het was heerlijk om hier rustig rond te kunnen open zonder ook maar 1 ander persoon tegen te komen in deze tempel die binnekort waarchijnlijk door vele mensen beoekt zal gaan worden. Vervolgens doorgereden naar het drielandepunt. Dit viel tegen! Ik dacht dat het op een heuveltop zou liggen maar het lag gewoon bij een t splitsing in de rivier en stelde dus verder niet veel voor. Dus na en paar minuten weer op de brommer gesprongen om weer terug te rijde naar Chiang Rai, dwars door lokaal gebied.
Op 6 januari vertrokken van Chiang Rai naar Chiang Mai. Daar besloten om de volgende dag direct door te reizen naar Pai zodat ik daar zolang mogelijk kon blijven. Vele mensen zeggen dat Pai een plek is waar je blijft hangen en dathet schitterend is om hier rond te rijden. Aangezien mijn via op 16 januari verloopt kan ik tot 15 januari in Pai blijven om vervolgens terug te keren nar Chiang Mai en een verlenging te regelen voor mijn VISA. Dus zo gedaan en op 7 januari een bus gepakt naar Pai. Daar heb ik tot 14 januari gezeten. Rondgereden door schitterende natuur en ook weer ziek geweest waardoor ik wel minder heb rondgreden dan ik wilde. Gelukkig was er een vriendin in Pai die me door deze dagen heen heeft gesleept <3, letterlijk en figuurlijk. Ook de eigenaar van het guesthouse waar we verbleven was super aardig en gaf ons wat we nodig hadden om mij er weer bovenop te krijgen. Ik was misselijk, slap, geen trek in eten enzovoors. Pas aan het eind van die week in Pai was ik weer redelijk terug normaal. Al die tijd is ze bij me gebleven en heeft ze voor me gezorgd. Hierdoor hebben we uiteraard best wel een goeie band al gekregen. Vanuit Pai zijn we samen terug gereisd naar Chiang Mai. In die busrit werd ze wagenziek. We haddenniet ontbeten de weg was heel bochtig omdat we door de bergen reden. Na verloop van tijd heb ik de chauffeur gevraagd om te stoppen zodat ze even op adam kon komen en een tabletje in kon nemen. In dezelfde minibus zat nog een ander koppel waarvan 1 peroon wagenziek was dus deze stop kwam heel goed uit. Na een pilletje en een sprite en een tip van een aardige chinees om op gedroogd fruit te kauwen zijn we zonder verdere noemenswaardige probleme in chiang mai aagekomen. Daar hebben we 2 dagen gezeten. In die tijd heb ik mijn visa kunnen verlengen. Daarna zijn we weer samen verder gereisd naar Bangkok. In bangkok is het super warm en moet ik weer wennen aan de hitte en het zweten. In Bangkok heb ik het Grand Palace bezocht. Een schitterend complex waar ik de meeste japanners tot nu toe bij elkaar heb gezien. Verder hebben we nog een aantal tempels bezichtigd. Gister 20 januari zijn we vanuit bangkok verder gereisd naar Kanchanaburi. We kunnen goed met elkaar opschieten en we zijn geinteresseerd in dezelfde dingen dus de keuze om nog eve verder doortereizen met elkaar was makkelijk gemaakt. 24 januari gaan we dan weer terug naar bangkok waar ze vanaf die dag nog enkele dagen verder zal reizen met een vriendin. Ik zal diezelfde dag of een dag later doorreizen richting de eilanden van Thailand, zon/zee en strand en hopelijk snorkelen en schitterende onderwater natuur zien.
LY MY XXXXX

  • 21 Januari 2016 - 17:06

    Pa:

    EINDELIJK weer een bericht uit het verre oosten!!

    Goed dat Dawn er was om voor je te zorgen.
    Je hebt toch een nieuwe laptop, dus waarom zoveel typ fouten?
    Is je hoofd op hol of zoiets?

    Geniet van de hitte, vakantie, stranden, mensen, tempels etc.

    Groet, Pa




  • 22 Januari 2016 - 21:04

    Roontje:

    Ha Geer!

    Fijn om weer wat van je te lezen! Je gaat heel goed( jammer dat je met enige regelmaat ziek bent) mooi om te zien dat je altijd wel mensen om je heen hebt! Geeft ons wat meer rust( vooral moeders denk) die zorgzame dame zou ik niet vergeten;-) zo"n eigenschap is de basis voor een goed huwelijk;-) vanuit de man gezien dan he;-) heel plezier op de eilanden en spreek je vast snel weer op Skype! Je allerknapste liefste en oudste zwaag:-) rara van wie heb ik dit;-)

  • 26 Januari 2016 - 15:26

    Gerda Van Rijn:

    Ha lieve Gerard.

    Leuk weer een verslag van je te lezen.
    We hebben ook inmiddels de foto's gezien.
    Bizarre bouw vind ik wel hoor die tempels, vooral die witte. Heel apart.
    Dat het een heel andere cultuur is daar is heel duidelijk te zien.




    Ook leuke foto's van jou en de dame die goed voor je gezorgd heeft. Heel lief van haar.

    Inmiddels ben je weer alleen op pad.
    Doe voorzichtig!!!

    Je bent ook alweer bijna 4 maanden weg. Ik vind het ongelooflijk!!

    Gods zegen voor het vervolg van je reis!

    Liefs,

    mama xxx


  • 27 Januari 2016 - 23:41

    Huig En Janna:

    We vinden het altijd leuk je verslagen te lezen, en als enige in de nieuwe tempel te zijn is heel bijzonder. Vervelend dat je wel eens niet lekker bent, maar gelukkig had je een goede verzorgster, dat is heel wat waard ! Houd haar maar goed in gedachten . Nu lekker uitrusten op strand en kijken hoe de natuur er onder water uitziet! Pas op met het diepzee duiken !!
    Nog een fijne voortzetting van je reis !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 6708

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2015 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: