Hoi An en JW - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu Hoi An en JW - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu

Hoi An en JW

Door: Gerard van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Gerard

11 November 2015 | Vietnam, Hoi An

Hoi An en JW ;) XD

Wat een ontzettend leuke titel voor een nieuw verhaal!!! Al zeg ik het zelf.
Omdat ik nu toch moet wachten op me steak met patatjes en jullie geen TV hebben inderdaad een nieuw verhaal. Al wordt 5 op een dag misschien wat lastig :s

Afgelopen zaterdagavond (7 november), zat ik in de bus naar Hoi An! Tijdens de busreis had ik gelukkig wifi en kon ik dus de kleine derby volgen (Quick Boys - Rijnvogels) via twitter :). Heerlijk eve 3-0 winnen terwijl je in de bus ziten leest dat ze veel beter zijn. Natuurlijk had ik er graag zelf bij willen zijn want dat mis ik tock ook echt wel op de zaterdag! De samenvattingen (geschreven en op video) geven mij een goed vertrouwen! Hopelijk gaan We zo door!!! De busreis duurde ongeveer 12 uur maar toen waren we pas in Hue. Hier dachten wij een paar uur onze benen te kunnen strekken maar de volgende bus stond alweer klaar. Direct instappen dus maar en op naar Hoi An!
Na nog eens iets van 3 of 4 uur kwamen we dus aan in Hoi An.
Op advies van een goeie vriendin een hotel kamer (Long Life hotel) geprobeerd te boeken maar dat hotel was helaas vol. Dus op naar een ander hotel. Daar hadden Tjebbo en ik een prima kamertje. Het hotel had net als het andere hotel zelfs een zwembadje. Die nacht zowaar heerlijk geslapen tot de wekker ging. Die volgende dag gingen we namelijk naar My Son. Een gebied met zeer oude tempels. Daarom staat het ook op de werelderfgoedlijst! Dus op tijd op, de bus in en na een uurtje tijde ware we er. Het gebied was tijdens de oorlog zwaar gebombardeerd door de Amerikanen omdat de communisten zich daar schuilhielden. De bom kraters waren nog overal te zien! Het gebied bestond uit 71 tempels waarvan er nog maar zo'n 21 over waren maar dan wel in niet al te beste staat. Het was daar overigens ook weer enorm zwete geblazen door de warmte en luchtvochtigheid, oooohhhhhh!!!!
Die middag, na terugkomst uit My Son, Sandra opgezocht die alleen was omdat Sophie, haar kamergenoot naar het strand was. Wij waren trouwens vlak daarvoor vanuit ons hotel naar het vorige hotel gegaan omdat daar nu wel plek was. Sandra was ondertussen ook alweer vertrokken naar een ander hotel dus een plekje afgesproken in het dorpje. Vervolgens hetzelfde ritueel als altijd aangehouden namelijk eten en drinken :) op verschillende locaties. Aan het begin van de avond kwam ook Sophie erbij en hebben we Kow Lau gegeten langs het water. Daarna moest er uiteraard nog wat ijs gegeten worden en zijn we op zoek gegaan naar ijs. Al snel stonden we voor tentje waar we direct naar binnen werden geroepen. Niet door de eigenaar wat heel gebruikelijk is maar door2 Canadese toeristen. Jess en Tristan uit Vancouver. Zij zaten al een aantal avonden in dat tentje omdat de eigenaar zo aardig was. En ook wij vieren kregen te maken met deze vriendelijke man genaamd Kha. Zijn tentje zal al 130 ongeveer in de familie. De rivier voor zijn tentje heeft hij dagelijks nog op en af gezwommen totdat het toerisme hier groter werd. In Vietnam is het heel normaal om afval gewoon op straat te gooien of in dit geval de rivier. Niet dat de rivier bezaaid ligt met afval maar het water is niet echt bepaald gezond meer helaas. Zwemmen in de rivier is er voor Kha dus niet meer bij!
Die avond een ontzettend leuke avond gehad met zen zessen en de eigenaar. Toen Kha ging sluiten kregen we nog een whiskey en wat wijn van hem!! De rest nam afscheid van hem en Tjebbo en ik zouden de volgende avond zeker weer terug komen. De volgende dag zouden Sandra en Sophie naar My Son gaan en smiddags zouden wij gezamenlijk naar Marble Mountains gaan op de brommer. Dus rond het middaguur eve twee brommertjes gehuurd en de bus geprobeerd te regele naar Dalat. We wilde eigenlijkfase nog die dag vertrekken maar de bus was vol dus we moesten wel nog een dagje wachten. Smiddags om een uur of 1 waren de dames terug en zijn we gaan touren op de twee brommertjes. De dames moesten wel op tijd terug zijn want om 5 uur moesten ze bij de bus zijn omdat ze zouden vertrekken. Dus we hadden niet heel veel tijd maar desalniettemin daar heerlijk een beetje rondgehangen en gelopen. Vervolgens een beetje gas gegeven op de weg terug en de dames netjes terug gebracht naar hun hotel en vervolgens naar de bushalte. Afscheid genomen en vervolgens terug naar ons eigen hotel. Daar eve contact gezocht met Mendy want ook die was nu in Hoi An!!
Op onze kamer zat ook een Amerikaanse (Sidney) uit Colorado! Haar meegenomen om wat te gaan eten. Na het eten zijn we weer naar Kha zijn tentje gegaan voor het ijsje en wat drinken. Volop gezelligheid met haar en Tjebbo. Even later kwam dan ook Mendy en dus een poos bij zitte kletsen over reizen, thuis en Quick Boys uiteraard! Tjebbo en ik wilde eigenlijk op tijd naar het hotel maar het werd toch weer half 12. Nu namen Tjebbo en ik afscheid van Kha maar zeiden Mendy en een medereizger uit haar groep dat ze de volgende dag de groep mee zouden nemen naar zijn tentje!
En vandaag dus lekker de hele dag aan het zwembad gehangen. Afscheid genomen van Sidney, wat gegeten, gedouched en dus straks de bus in (om half 17.30 dus over 2,5 uur). Dat geeft gelukkig nog wat tijd om de tablet op te laden aangezien die alweer bijna leeg is en ik heb hem toch echt nodig in de bus straks wil ik 16 uur overleven :s

Vanavond reis ik dus naar Dalat waar ik morge (donderdag) rond het middaguur denk arriveer. Emily (lerares uit Engeland) die ook bij ons op de kamer zat voor een nacht is daar nu namelijk ook heen. Waarschijnlijk zat ze zelfs in de bus bij Sandra en Sophie. Emily zou ons een tip geven over het hotel waar zij verblijft dus daar wachten we nog eve op! De kans is ook groot dat Sandra morge bij het overstappen in Na Thrang ook weer bij ons in de bus zit! Zij blijft namelijk nu 1 nacht in Na Thrang en wij slaan Na Thrang gewoon over! Daar zitten toch alleen maar Russen aan het strand en ik ben niet in Vietnam voor het strand dus direct door naar Dalat. Waarschijnlijk zitte we nog ongeveer een weekje in Vietnam waarna het mogelijk Combodja gaat worden. Of dit samen met Tjebbo is weet ik nog niet maar zou zomaar kunnen omdat die namelijk ook naar dat land wil!
Groeten allemaal vanuit Vietnam!!

LY MY XXXX

  • 11 November 2015 - 10:36

    Pa:

    De titel van dit verhaal is een vondst op zich!

    Er komen wel steeds meer vrouwen in het spel, Geer :)

    Ik vind het geweldig dat je gewoon in zo'n land al mensen uit de hele wereld tegenkomt en elkaar helpt met zoeken naar een hotel of waar je goed kan eten. Kijk goed uit met ijs is het advies van een collega van me. Als je veel mensen in een tent ziet eten , dan is het pas goed.

    Apart dat je Mendy nog even treft en nu weer op weg naar Dalat. Goed dat je de Russen overslaat!

    Op naar een volgend avontuur. Groet, Pa

  • 11 November 2015 - 13:24

    Je Allerliefste Oudste Zus:

    Tsjonge Geer ik had me voorgenomen om op al je verslagen te reageren, maar je bent erg goed op dreef, binnen een dag 4 verslagen, dat hou ik niet bij hoor;-) Maar vind het natuurlijk heerlijk om ze te lezen:-) dus volhouden zo. Wat gaaf dat je Mendy hebt gezien, je ziet die kattukkers ook overal he;-) Zie nu zoveel dames/jongensnamen voorbij komen dat ik natuurlijk heel erg nieuwsgierig ben welke gezichten daarbij horen! Maak je ff fotootjes van ze!? Zet je er een naam bij (op Flickr als dat lukt hoor) en dan kan ik zo meereizen!! Klinkt iig heel gezellig!! En idd let op met ijs hoor!! Pa had ook filmpjes dus die gaan we thuis binnenkort kijken. Deze reacties kan je toch wel lezen?! Nou de groetjes weeeeer! Knuffel, mij

  • 11 November 2015 - 20:46

    An:

    Hoi Geer

  • 12 November 2015 - 09:15

    Het Broertje:

    zo an mooi verhaal hoor. zo zie je maar weer geer. je zus heeft geen respect voor zo'n mooi verhaal. ik wel hoor en veel succes met je verdere reis. veel geluk.

  • 12 November 2015 - 10:49

    Gerda. Van Rijn:

    Lieve Geer,

    Wat ben je goed bezig!!
    En wij mogen op deze manier met je mee reizen.

    De complimenten van Corrie. Ze ziet een schrijver in je!!

    En wat heeft God van de wereld een kunstwerk gemaakt. (en wij mensen hebben er helaas heel wat van
    vernield) Maar ik geniet van die prachtige foto's die je maakt.
    Besef je dat je een bevoorrecht mens bent dat jij dit allemaal mee mag maken?
    Zes weken ben je al weg...en ik mis je (mag ik best zeggen!) De anderen ook hoor. ter illustratie: afgel dinsdag zette ik de bak buiten en kwam door de voordeur naar binnen met mijn sleutel.Thirza die in de keuken stond keek verschrikt op en zei: pfff ik dacht echt ff dat Gerard naar binnen kwam... Ik bedoel maar...

    Fijn is ook dat je mensen mag ontmoeten waar je mee op mag trekken en waar je dingen met elkaar
    kan delen.
    En als je het even niet meer weet:
    Aarzel nooit om een onbekende toekomst aan een bekende God toe te vertrouwen.

    Ik houd van je,
    liefs
    mama

  • 12 November 2015 - 13:37

    Gerda Van Rijn:

    Hoi Gerard,

    Ik moet ff rectificatie plaatsen.
    Ik beweerde in de vorige reactie dat ik de bak dinsdag had buiten gezet, echter dat had je vader gedaan.
    (ziezo dat heb ik ff rechtgezet)
    Ik had iets bij Corrie wezen brengen, en voor degene die het niet snappen:
    Gerard is de enige (van diegene die thuis wonen) die ALTIJD door de voordeur naar binnen komt.(kwam)
    De rest altijd door de achterdeur, dus vandaar de reactie van Thirza.

    Ik heb net contact met je gehad dat je op de plaats van bestemming bent aangekomen. Fijn!!
    Tot het volgende reisverslag!!
    xxx mama

  • 12 November 2015 - 16:30

    An:

    Hoi Geer,
    Ja ik begin gewoon weer opnieuw en poging nr 2!
    Wat leuk dat je in Hoi An ben. Prachtig is het daar he! Het doet zn naam eer aan :P
    En je heb ook al Kow Lau gegeten, je bent goed bezig! Ben benieuwd wie zn naam in de volgende plaats/eten verwerkt zit hahaha...
    Ik zat in ieder gisterenavond languit op de bank je laatse 4 verslagen te lezen en bij de eerste dacht ik even die komt met het eerste vliegtuig terug naar huis :P....... Maaarrrr na je laatste verslag te hebben gelezen ben je volgens mij weer helemaal in je element!!
    Je beleefd al heel wat, al ben je pas/al 6 weken weg, maar super gaaf om je verslagen te lezen en zo met je mee te reizen :)
    Ook erg leuk dat je zoveel mensen ontmoet, die in hetzelfde schuitje zitten als jou en die heb je dan ook echt wel nodig om je erdoorheen te slepen heb ik gezien/gelezen!
    Nou er staat iets meer bij dan ik gisteren had getypt, maar je snapt dat ik lichtelijk aangebrand was dat er alleen Hoi Geer stond :P
    Hou je haaks!! Groetjes aan je reisgenootjes ;-)

    Groetjes van ons 4-en

  • 12 November 2015 - 16:31

    An:

    jaaaaaaa gelukt :)
    YES

  • 13 November 2015 - 21:29

    Huig En Janna:

    Hallo Gerard,
    Leuk je verslagen te lezen, die drukke straat in Vietnam komt ons wel heel bekend voor, wij waren daar in 2000 , toen was het ook al naar de overkant lopen zonder twijfel , dan rijden ze wel langs je heen. Fijn dat je zoveel mensen ontmoet en dingen met elkaar deelt, ga zo door, je doet het prima en wij genieten met je mee. Natuurlijk , denk je regelmatig aan het thuisfront, maar je weet " op bergen en in dalen, ja, overal is God " , op een reis als deze heel belangrijk! Hartelijke groet Huig en Janna

  • 13 November 2015 - 22:27

    KOW LAUra:

    Lieve geer,

    Zo ik ben weer helemaal up to date!! Ned 11 tal is al een tijd aan het voetballen en zo boeiend is het niet (zoals gewoonlijk) dus ik heb je reis verslagen zitten lezen!
    Je schrijft erg leuk!! Ben het helemaal met Corrie eens, je moet schrijver worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 6709

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2015 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: