Kofu - Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu Kofu - Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu

Kofu - Kyoto

Door: Gerard van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Gerard

22 Oktober 2015 | Japan, Kyoto

Hallo Allemaal,

Een verhaaltje dit keer vanuit het mooie Kyoto.

In Kofu een tussenstop gemaakt op weg naar Mt Fuji. In Kofu trof ik 2 Zweden aan. Een dame Sandra en een heer Samuel. Deze waren toevallig same in dat guesthouse waar ik ook 1 avond zou verblijven. Die avond zijn een met zijn drien gezellig wat gaan drinken en de volgende dag zouden we alle 3 een andere kant op gaan. Samuel ging naar Tokyo. Sandra naar Nagoya en Osaka en ik naar Mt Fuji. Ik zou verblijven in een huisje in Atami met uitzicht op de oceaan. Het was werkelijk een schitterende locatie met uitzicht over de oceaan en het dorp. Ik heb daar zelfs de zo'n op zien komen uit de zee. Best wel vreemd dat terwijl jullie in Nederland toen net naar bed gingen ongeveer ik die zo'n zag opkomen uit de zee. De volgende dag heb ik in Hakone een natuurgebied bezichtigd van waaruit ik ook Mt Fuji zou zien. Vanaf een bergtop in dat natuurgebied zou je een mooi uitizicht hebben op Mt Fuji.Aangekomen op die berg zag ik inderdaad Mt Fuji. Ik dacht verstandig te doen door eerst aan de andere kant van de berg te gaan kijken om daarna, als het wat rustiger is, foto's te kunnen maken van Mt Fuji. Echter toen ik dat wilde gaan doen bleek Mt Fuji verdwenen want er was bewolking op komen zetten. Gelukkig had ik wel al wat fotos gemaakt toen ik op de berg aankwam dus ik heb hem wel op beeld vastgelegd. Helaas niet zoals ik gewild had maar goed.

Na Atami verder getrokken naar Osaka. In het guesthouse daar bleek ook de Zweedse dame te logeren. Het waren haar laatste dage in Japan want ze zou maandag vertrekken naar China. Gezamenlijk hebben we die paar dagen wat dingen samen bezocht. Himeiji Daartoe, Nara, Osaka Castle, Peace museum, Universal Studio's. Met name de laatste was bizar om mee te maken. Het schijnt nu ergens Halloween te zijn/worden. Dit werd ook daar gevierd. Omdat het ook nog eens weekend was, was het echt niet normaal druk daar. De wachtrij voor een attractie bedroeg minimaal 2 a 3 uur. Er waren rijen van zelfs 4 uur of nog langer!! Hoe mensen dat voor mekaar krijgen en het geduld op kunnen brengen kan ik echt niet snappen. Daarnaast waren ook de meeste verkleed. Nu houden Japanners al wel van verkleden maar voor Halloween trekken ze letterlijk alles uit de kast om bepaalde karakters als Super Mario, Sneeuwitje of andere karakters uit films en games na te maken. Heel leuk om te zien trouwens dat dan weer wel.
Dan op dinsdag weer verder getrokken naar Kyoto. Het lijkt hier nog wel hoog zomer, gelet op de temperatuur dan. 25 graden of erboven de rest van de week. Kyoto is een heel mooie authentieke stad. Veel huizen en winkels zijn nog zoals vroeger. Ook is er nauwelijks hoogbouw zoals in andere grote!steden. Ook het vervoer gaat ik Kyoto anders dan in andere steden. Zoals Tokyo een subliem metro systeem heeft, heeft Kyoto dat met de bus. Daarnaast is Kyoto opgedeeld in blokken, dus recht toe recht aan. Er lopen diverze grote wegen door de stad waarbij als je op zon weg bent je haast van de ene kant naar de andere kant van de stad kunt kijken doordat die weg letterlijk kaarsrecht door de stad loopt. Dit zorgt ervoor dat je nauwelijks kan verdwalen. Op de kaarten staan die grote wegen aangegeven en als je eenmaal op zon weg zit wijst alles zich vanzelf.

Vandaag dan het wereldberoemde Golden Pavilion gezien. Heel druk daar maar mooi om te zien. Ook al was ik in een half uur al weer uit het park want verder stelt het nier veel voor en het is er enorm druk net als op al die andere plaatsen in Kyoto. Daarna op naar het Imperial Park voor een optocht. Leuke klederdracht gezien maar na een half uur gaat ook dat vervelen. Vervolgens de rest van de middag in afwachting verkerend in het park op iets wat vervolgens later op de avond in een compleet andere stijl arriveerde. Onderweg naar huis gestopt bij de MAC. Klinkt verschrikkelijk maar ik had echt even iets vertrouwds en dus een patatje nodig. En ooooooooohhhhhhhhwwwwww wat was het lekker. Ook al kenne ze ook hier geen patat bakken. Terug in het guesthouse ontmoette ik een argentijnse kerel (Manuel). Er zou ergens in de stad vlakbij een lichtfestival zijn. Wij heben ernaar gezocht maar niets gevonde helaas. In het guesthouse vervolgens maar een biertje genomen op deze rare dag. Een biertje die uitermate goed smaakte!!!

Ohja en ik heb een doos met spullen naar huis gestuurd. Een doos met een gewicht van 6,58 kilo. Toen ik dat zag schrok ik wel eve. Ik heb dus drie weken langs met 6,5 kilo lope zeulen terwijl ik het niet gebruikt heb of waarschijnlijk ook niet zou gaan gebruiken. In ieder geval zou het zo moeten zijn het verhuizen naar andere plekken nu wat makkelijker moet gaanmXD. Oftewel nog een les geleerd!!!! Wat 1 dag al niet aan wijsheden en lessen kan opleveren. Ook al gaat dat niet altijd zonder slag of stoot uiteraard!!

De tijd gaat heel snel. Ben ondertussen al drie weken in Japan!!! Maandag verloopt mijn Railwaypas en vlieg ik naar Hong Kong vanuit Osaka. Wat ik daar ga doen geen idee :s. Maar eerst nog een paar dagen Kyoto!!

LY-MY xxxxx

  • 22 Oktober 2015 - 17:28

    Pa:

    Dag Mister Fuji, wederom prachtig om je "nederlands" verslag te lezen over de ervaringen die je hebt opgedaan. Jaja, drie weken alweer (nog 75 weken te gaan!). Die kleren zien we wel thuiskomen.
    Ik dacht dat je naar Thailand ging. Toch maar een pitstop in Hong Kong? Afijn, goed te horen dat je toch nog iedere dag leert. Doe voorzichtig, stuur maar lekker de foto's steeds door en we skypen wel weer. Groet, pa.

  • 22 Oktober 2015 - 21:32

    An:

    Leuk Geer je verslagen!! We reizen helemaal met je mee

  • 22 Oktober 2015 - 21:34

    An:

    Ik gedachten zien we je gaan

  • 23 Oktober 2015 - 17:49

    Janna:

    Hallo Gerard,
    Gezellig je verslagen te lezen , wij reizen zittend in de stoel met je mee. Je beleefd heel wat en in gedachten zien we je een heerlijk patatje eten !!! Wat zal je lekker licht lopen met 6 kilo bagage minder, niet te veel terug sturen anders heb je straks aan een klein rugzakje genoeg. Ga zo door , ook met je verslagen en groet van ons allen !

  • 24 Oktober 2015 - 22:51

    Laura:

    Leuk weer geer!! Time flies when you're having fun!!
    We zijn trots op je!!

  • 01 November 2015 - 18:40

    Je Allerliefste Oudste Zus :

    Eeeey Geer,:-)

    Zo heb net even wat ongelofelijk mooie fotootjes zitten bekijken van je. Liep namelijk wat achter. Maar echt hoor, er zitten super gave tussen. Wat waren die stenen met die slabbetjes om dan? En uhhhhh heb jij geen hoogtevrees in al die hoge gebouwen? Pfff wat een hoogte, zou er niet durven zwemmen hoor. Af en toe komt dan mn knappe broer in beeld, mag voor je zussie iets meer hoor!! Anders moet ik zo zoeken naar een foto met jou erop haha. Je bent lekker aan het genieten iig. Ben erg nieuwsgierig naar je volgende verslag. Veel plezier!!!!!:-)

    Oww ja!!:-) Er kwam een kaartje binnen ...... van jou!!! Super gaaf!! Hij staat op het dressoir te pronken.

    Een dikke knuffel van ons allemaal!!! -XXXX- Roon, Ma, Marcus & Julius

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 6706

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2015 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: