Laatste dage Tokyo (en naar Nikko) - Reisverslag uit Nikko, Japan van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu Laatste dage Tokyo (en naar Nikko) - Reisverslag uit Nikko, Japan van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu

Laatste dage Tokyo (en naar Nikko)

Blijf op de hoogte en volg Gerard

01 Januari 1970 | Japan, Nikko

Hallo allemaal, het blijft nog een beetje onwerkelijk dat ik nu aan het rondreizen ben door Japan. Toch ben ik nu al bijna een week weg. Alles gaat steeds makkelijker, het plannen, overnachtingen regelen, waar wil ik heen, wat wil ik zien, hoe kom ik er, eten, drinken, rusten - middagdutje a la japanse stijl (hield ik thuis al erg van XD) wassen enz. Het gaat allemaal steeds makkelijker.
Niet dat dan ook alles loopt zoals ik wil. Ik ben 2 dagen bezig geweest om het Imperial Palace te zien. Eerst op maandag, toen was die dicht. Toen vandaag, bleek dat als je het Edokasteel wil zien je hiervoor moet aanmelden en dat het al voor ruim een week was volgeboekt. Alleen de kasteeltuin was vrij toegankelijk.

Daarom heb ik maandagavond Tokyo maar van bovenaf bekeken. Heel gaaf om Tokyo te zien veranderen van dag naar avond en alle lichten van zo'n grote stad aan te zien gaan. Vandaag, dinsdag dus die kasteeltuin bezocht in de ochtend (dat je voor het kasteel moest aanmelden hoorde overigens pas toen ik voor de poort stond). smiddags vervolgens vertrokken naar Nikko op ongeveer 150 km boven Tokyo. Met de trein was ik er in een kleine 2 uur. Nikko ligt op ongeveer 500 meter hoogte en ligt midde in de natuur. Nikko staat ook op de UNESCO werelderfgoedlijst vanwege bijzondere tempels (die ik morge zal gaan bezoeken).

Ik denk dat ik na Nikko maar eve een dagje vrij neem. Van al die lange dagen en lange wandelingen wordt je toch ook wel moe. En ook mijn voeten hebben een dagje vrij wel echt verdiend (en ikzelf ook wel eigenlijk).

Groetjes LY MY

  • 07 Oktober 2015 - 10:13

    Pa:

    Geer,
    Je bent goed bezig. Je verouderd ook snel, gezien de datum boven het reisverslag, 20 jaar ouder in 1 week tijd is snel! Hahaaa.
    Goed te horen dat je alles onder controle krijgt. Die foto's van dat museum in Tokio zijn wel gaaf, zeg! Heeft veel met samurai te maken, zeker?
    Neem je rust en we appen en skypen wel weer. Groet,

  • 07 Oktober 2015 - 13:09

    Je Allerliefste Oudste Zus:

    Ha Geer, goed bezig!:-) En idd al een week weg! Gaat toch wel snel he!!?;-)
    Goed dat je even een 'dagje vrij' tussendoor plant, want die arme voeten van je hebben het te verduren.
    Ga nu ook op zoek naar die foto's want die heb ik nog niet gezien.;-)
    De groetjessssssssss van mij:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 6736

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2015 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: