Eerste dage deel 1 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu Eerste dage deel 1 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Gerard Rijn - WaarBenJij.nu

Eerste dage deel 1

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard

03 Oktober 2015 | Japan, Tokio

Hallo allemaal, liggend typen zonder toetsebord is niet ideaal maar heb het graag voor jullie over :p.
Pfff vliege is niet vervelend behalve als het 24 uur duurt voordat je aankomt op de plaats van bestemming. Zelfs films of muziek of spelletjes zorgen dan niet meer voor afleiding. Maar als dat het enige is wat gaat vervelen dan vind ik het prima XD.
Tot aan Narita airport ging alles vanzelf. Op 1 kale man na op Dubai airport die dacht dat ik niet op de pasagierslijst stond. Nu ga ik er maar vanuit dat het komt door het tijdstip en niet door de kaalheid dat hij mij niet op de lijst zag staan want zijn (vrouwelijke) college gaf binne 5 seconde aan dat het goed was en ik door mocht lope, gelukkig maar.

Vervolgens op Narita airport een treinkaartje naar Tokio gekocht nadat ik eerst nog eve 2 nachtjes geboekt had in een capsule hotel. Wat is wifi toch ideaal, als het werkt, hé Huug ;p. Vervolgens kom ik aan op Tokio cs. Blijkt dat ik nog wat stations verder moet zijn als ik bij me hotelletje wil komme. Dan blijkt het info kiosk daar maar tot 19.00 uur open te zijn (is inmidels iets van 21.00 uur). Ik had nog geen japanse yens (dom), kon geen wisselkantoortje vinde. ATM (pinautomaat) is daar net eve wat anders dan hier dus UITDAGING. Vervolgens sta ik bij een plattegrond vraagt een vriendelijke man waar ik heen moet. Dat gezegd hebbende zegt hij waar ik moet zijn. Op desbetreffend perron aangekomen nogmaals iemand gevraagt welke metro ik moest hebbe. De juiste bleek er net te staan dus ik heb die gepakt (zonder te betalen).
Aangekome op het goede station wil ik het station verlate. Maar als je geen kaartje hebt kan dat niet. Gelukkig had ik vooraf al een Pasmo kaart gekocht (soort ov chip ding). Daar stond tot mijn groot genoegen nog geld op ook. Dus kon ik de metro rit vanuit Tokio ook betalen.

Dan opzoek naar het hotel. Ik had gezien dat het ong station uit naar rechts en naar links en dan moet je er zijn. Met het mannelijke richtingsgevoel zodoende op pad gegaan. Maar geen Capsule Hotel. Bij een groot kruispunt komt er een jonge dame bij me staan (zooo dat is snel, na nog geen 2 uur in japan te zijn). Blijkbaar zag ik er verdwaald achtig uit ondanks dat ik beschik over een prima richtingsgevoel. De dame wist precies waar ik moest zijn want zij werkt er vlakbij. Toen we terugliepen naar waar ik vandaan was gekomen en ik haar aanwijzingen hoorde begon ik al een bepaald vermoeden te krijgen. Dit vermoeden bleek ook te kloppen toen we na 2 minuutjes voor een hotel stonden waar ik vlak daarvoor ook al had gestaan. Ja, Japans lezen blijkt toch NET effe wat lastiger te zijn.
Snel naar binnen gegaan en een overheerlijke douch en bad genomen.
Na wat kort contact met thuis dan eindelijk slape.
Vervolgens werd ik na 14 uur wakker. Zooooo, das lekker!!! Ja dat dacht ik ook. Het voelde alsof ik 14 uur geslape had maar toch had ik het gevoel dat ik nog geen 14 uur geslape had. Na nog een paar goed op de tablet te mobiel gekeken te hebben bleek ik er pas 2 uur in te ligge :s, oeps. Daarna werd ik pas weer wakker om een uur of 9. Lekker rustig wakker worde, douche, ontbijte en de omgeving verkennen.

Eerst eve een van druktste treinstations van Tokio wat beter bekeke. Vervolgens ben ik wat gaan wandele in een bep. richting waarna ik opeens vlakbij het Tokio Governmental Metropolitan Building. Een heel gaaf gebouw om te zien. In het park daar vlakbij wat gerelaxed, cadeautje uitgepakt waarin kaarte van thuis in zaten en een boekje :(. Daarna weer terug naar t hotel. Bleek achteraf dat er in dat gebouw een observatie dek is dat vrij toegankelijk is, ooohhh handig weer. Daar gaan een dus nog naar terug. Met de metro ben je er toch zo!

Snachts niet veel geslapen. Moet ook aan zoveel dingen denke. Slaapplek, morge moet ik namelijk weer verhuixe, eten, drinken, van beide tot nu toe te weinig aan toe gekomen omdat alles toch wel wat tijd in beslag neemt. Uitzoeken wat ik ga doen, hoe ik het ga doen, wat de makkelijkste manier is zonder onnodig veel te moete gaan sjouwen met een te zware backpack enz enz. Het verloopt dus tot nu toe iets wat minder vanzelf als ik gehoopt had.

Hoe de dag uiteindelijk verliep komt in me volgende deel. Ben nu 14 uur op en toe aan een douche, en me bed. Hoe QB het gaat doen hoor ik later wel ;)

Groetjes, LY MY, Gerard

  • 04 Oktober 2015 - 00:40

    Pa:

    Prachtig verslag. Zonder spelfouten. Alles zelf regelen valt niet mee, je ziet het! Over een tijdje weet je niet beter. Effe erin komen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard

Actief sinds 02 Okt. 2015
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 6710

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2015 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: